Normal leveranstid är endast en arbetsdag efter att din beställning expedierats. Beställningar som görs innan 14.00 expedieras redan samma. När varan lämnar våra händer får du en bekräftelse skickad till den e-post adress som du själv uppger när du lägger din order.
Varje produkts lagerstatus framgår av den gröna eller röda symbolen intill namnet på varje produkt. Om pricken är grön, så finns produkten på lager. Om det du beställer mot förmodan trots allt inte finnas i lager, så kommer vår kundtjänst att kontakta dig via e-post så snart som möjligt. Du har då möjlighet att ändra eller annullera din order.
Du anger själv ditt namn och din adress när du beställer. Sedan skickas paketet med Posten till ditt närmaste utlämningsställe (brukar vara en matbutik eller liknande). När ditt paket kommit fram till ditt utlämningsställe får du en avi i brevlådan eller per SMS där du får information om var du kan hämta ut din beställning.
Om din beställningen är så pass liten till storleken att Posten har möjlighet att dela ut den direkt hem i din brevlåda/brevinkast, så kommer beställningen att levereras direkt hem till dig. I dessa fall kommer du alltså inte att få någon SMS- eller brev-avi, även om du har valt något av detta. Därför är det alltid viktigt att du anger en korrekt adress.
Om du inte skulle lösa ut din beställning på posten kommer vi att debitera dig kostnader för returfrakt, exp. avgift samt hanteringskostnad om totalt 199 kr.
Ja. Du kan alltid välja att få SMS-avisering förutsatt att din order väger över 150 g. Om du i kassan inte har möjlighet att välja SMS-avisering så beror detta på att din beställning väger under 150 g.
Det är Postens portotabell och villkor för olika typer av försändelser som gör att vi inte kan erbjuda SMS-avisering vid beställningar som understiger 150 g.
Både avisering via SMS och vanligt brev är kostnadsfria alternativ för dig som kund.
Om din beställningen är så pass liten till storleken så att Posten har möjlighet att dela ut den direkt hem i din brevlåda/brevinkast så kommer beställningen att levereras direkt hem till dig. I dessa fall kommer du alltså inte att få någon SMS-avi även om du har valt detta alternativ. Därför är det viktigt att du anger en korrekt adress även om du väljer SMS-avisering.
Du kan välja att betala via postförskott, faktura, kort eller internetbank. Hur du vill betala väljer du i "Kassan".
Postförskott: Om du väljer att betala mot postförskott så betalar du först när du löser ut ditt paket på ditt utlämningsställe (brukar vara en ICA-butik eller liknande). Du måste lösa ut din beställning inom 14 dagar.
Faktura: Amorlina samarbetar med Klarna för fakturabetalningar. Det innebär att när du handlar mot faktura görs en automatisk kreditkontroll och du får svar inom några sekunder. Vi kontrollerar endast om du har några betalningsanmärkningar och om du är folkbokförd på den adressen som du beställer till. Om du har betalningsanmärkningar eller inte är folkbokförd på den adressen som du vill beställa till, så går det alltid bra att beställa mot postförskott, internetbank eller kort istället.
Fakturan medföljer i paketet tillsammans med dina varor.
Klarna Konto: Med Klarna Konto samlar du samtliga din köp på ett konto som du kan delbetala varje månad. När du väljer att delbetala med Klarna Konto så tillkommer ingen avgift i kassan, men Klarna tar ut en aviavgift på 29 kr. Vi skickar endast med en följesedel tillsammans med din order. Klarna skickar sedan ut en faktura för ditt konto i mitten av nästkommande månad. Handlar du i februari så skickas alltså fakturan ut i mitten av mars.
Kort: Vi accepterar Visa och MasterCard. Alla transaktioner sker säkert via Dibs betalväxel med 128-bitars SSL-kryptering.
Internetbank: Du betalar tryggt och enkelt direkt från din internetbank genom att logga in med din bankdosa eller kod. Vi har stöd för Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB. Betalningen hanteras säkert genom betalväxeln Paynova. Transaktionen dyker upp som Paynova på ditt kontoutdrag.
Amorlina samarbetar med Klarna för fakturabetalningar. Det innebär att när du handlar mot faktura görs en automatisk kreditkontroll och du får svar inom några sekunder.
Vi kontrollerar endast om du har några betalningsanmärkningar och om du är folkbokförd på den adressen som du beställer till. Om du har betalningsanmärkningar eller inte är folkbokförd på den adressen som du vill beställa till, så går det alltid bra att beställa mot internetbank eller kort istället.
Fakturan skickas ut via mail från Klarna. Kontrollera ditt skräppostfilter om du inte har mottagit någon faktura efter att du avslutat ditt köp.
Med Klarna konto samlar du samtliga din köp på ett konto som du kan delbetala varje månad.
Om din faktura inte betalas i tid så skickar vårt factoringbolag (Klarna AB) en påminnelse. Då utgår påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad och gällande referensränta.
Nej, ingen utomstående kan se att du handlat hos oss. Dina uppgifter är skyddade enligt lag (Personuppgiftslagen - PUL) och vi lämnar inte ut dem till tredje part. Inte heller din e-post adress. Enda orsaken till att vi behöver dessa uppgifter är för att kunna skicka paketet till rätt person (d.v.s. dig). Du kommer heller inte att få någon oönskad reklam eller liknande hemskickad. Vi tar våra kunders integritet på största allvar.
Dina uppgifter är skyddade enligt lag (Personuppgiftslagen - PUL) och vi lämnar inte ut dem till tredje part. Inte heller din e-post adress. Enda orsaken till att vi behöver dessa uppgifter är för att kunna skicka paketet till rätt person (d.v.s. dig). Du kommer heller inte att få någon oönskad reklam eller liknande hemskickad. Vi tar våra kunders integritet på största allvar.
Nej, absolut inte! Våra produkter förpackas och skickas i bruna standardkartonger. Denna typ av kartonger används av i stort sett alla företag som har försäljning via postorder eller Internet.
Skulle du ångra dig när du gjort din beställning, så kan du skicka ett mail till oss om att du vill korrigera köpet. Detta ska ske så fort som möjligt, eftersom vi bara kan ändra eller annullera ditt köp om vi ännu inte hunnit skicka varan.
Som privatperson så har du 30 dagar på dig att ångra ditt köp, efter att du mottagit varan.
Returnera helt enkelt produkten tillsammans med den bifogade retursedeln. Eventuell plomberingen får ej vara bruten. Samtliga trosor och strumpor, samt set som innehåller trosor eller strumpor skickas plomberade. Om den returnerade varan inte är i väsentligen oförändrat skick så har Amorlina rätt att ta ut en ersättning för varans värdeminskning. Det är ditt ansvar att varan och dess originalförpackning kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Se därför till att varan förpackas väl. Om något skulle hända med varan trots att den förpackats på ett tillfredställande sätt, så är det Posten som är ersättningsskyldig. Vid öppet köp står kunden för fraktkostnaden. Returen är godkänd först när vi kontrollerat produkten. Vid godkänd retur så återbetalas summan inom 14 dagar. Vid ej godkänd retur så returneras varan och frakt debiteras.
Det är vanliga människor som packar din order. Även om det inte händer ofta, så kan det hända att fel produkt paketeras och skickas. Om det har hänt så kontaktar du vår kundsupport på info@amorlina.se . Ange ditt ordernummer och namn, samt vad som är felaktigt med beställning. Amorlina åtar sig naturligtvis att kostnadsfritt skicka dig rätt produkt.
Skulle din produkt mot förmodan vara skadad, så kontaktar du vår kundsupport på info@amorlina.se. Amorlina åtar sig naturligtvis att kostnadsfritt åtgärda felet. I de flesta fall innebär det att vi skickar dig en ny produkt. Läs mer om vad som gäller för reklamationer under våra leveransvillkor.
Var inte rädd för att prova dig fram i vår internetbutik. Det finns ingen risk att du råkar köpa något som du inte vill ha.
När du har hittat en eller flera produkter som du vill köpa så trycker du på den röda knappen där det står "Köp". När du trycker på knappen så lägger du produkten i din varukorg, men du har fortfarande inte gjort någon beställning.
När du anser att din varukorg innehåller det du vill ha trycker du bara på länken "Kassan", som du hittar högst upp i höger hörn. Du får då se allt som finns i din varukorg innan du bestämmer dig för att genomföra köpet. Du kan då fortfarande lägga till nya produkter, eller ta bort produkter som du inte vill ha. Om du anser att din kundkorg innehåller rätt varor så trycker du på knappen "TILL KASSAN >>".
När du har tryckt på knappen så kommer du till en sida där du kan fylla i de uppgifter (namn, adress osv) som vi behöver för att skicka din beställning. När du har fyllt i dina uppgifter så trycker du slutligen på knappen "Beställ" längst ner på sidan. Först nu är köpet genomfört och du får ett meddelande som bekräftar detta.
Tänk på att om du råkar beställa någoting som du inte vill ha så kan du fortfarande ångra köpet genom att skicka ett mail till vår kundtjänst på info@amorlina.se
Som du säkert lagt märket till så har många produkter i vår shop fått betyg. Det är en femgradig skala där ett hjärta är sämst och fem hjärtan är bäst. Vi sätter inte betyg och skriver inga recensioner själva, utan det är våra besökare och kunder som gör det. Alla som vill kan sätta ett betyg eller skriva en recension. Betyg och recensioner kan vara till hjälp när du ska välja produkt. Men tänk på att alla människor gillar olika saker.
Vi tar bort produkter som får genomgående dåliga betyg ur vårt sortiment. Därför brukar produkter med låga betyg försvinna ganska fort ur shoppen.
För att kunna garantera snabba leveranser så är alla våra produkter på www.amorlina.se lagervaror. Om du söker efter någon annan produkt så kontaktar du bara vår kundtjänst på info@amorlina.se . Vi kommer att göra allt vi kan för att du skall få tag på din vara och förhoppningsvis se till att du blir en nöjd och återkommande kund.
Nej, ingen utomstående kan se att du handlat hos oss. Dina uppgifter är skyddade enligt lag (Personuppgiftslagen - PUL) och vi lämnar inte ut dem till tredje part. Inte heller din e-post adress. Enda orsaken till att vi behöver dessa uppgifter är för att kunna skicka paketet till rätt person (d.v.s. dig). Du kommer heller inte att få någon oönskad reklam eller liknande hemskickad. Vi tar våra kunders integritet på största allvar.
Att hitta den rätta storleken på underkläder är alltid lite klurigt, oavsett om du handlar på nätet eller i en fysisk butik. För mer information om våra olika märkens storlekar rekommenderar vi vår storleksguide. Om du har några specifika frågor om måtten på en viss produkt så går det bra att kontakta vår kundtjänst på info@amorlina.se , så tar vi gärna fram de önskade måtten åt dig.
Har du frågor eller synpunkter så är du alltid välkommen att kontakta oss på info@amorlina.se. Vi besvarar dina frågor så fort vi kan (för det mesta redan samma dag som vi får ditt mail)!