Leveransvillkor

1. Priser

Alla våra priser är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar samt felaktigheter i prislistan.

2. Leveranstid

Alla produkter i vår butik är lagervaror. Normal leveranstid är en arbetsdag från att din order expedierats. Beställningar som görs innan kl 14.00 skickas redan samma dag. Vid eventuell försening kontaktar vi dig så snabbt som möjligt och Du har då rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Fraktkostnad

Fraktavgiften är 29 kr inom Sverige, oavsett hur mycket Du beställer. Vid beställning mot postförskott tillkommer en avgift på 199 kr. Vid köp mot faktura tillkommer en faktureringsavgift på 19 kr. Vid betalning med konto- eller kreditkort tillkommer ingen extra avgift.
För leverans till utlandet tillämpas andra fraktkostnader, se punkt 7.

4. Betalning

När du i kassan klickar på knappen "Beställ!" åtar du dig en betalningsförpliktelse. Betalning sker med kort, mot faktura, via internetbank, eller via postförskott.

Kort:

Vi accepterar Visa och MasterCard. Vid kortbetalning reserveras till en början orderbeloppet på ditt konto. Beloppet dras sedan från kontot först när ordern har skickats. Betalning mot kort sker via DIBS betalväxel, som uppfylla kraven för PCI DSS. Vår e-butik är ansluten till MasterCard 3D-secure och VERIFIED by VISA för att garantera säkra kortbetalningar.

Faktura:

Vid fakturabetalning görs en automatisk kreditkontroll på angivet personnummer och folkbokföringsadress (observera att Du ej behöver ange personnummer om Du väljer att handla genom postförskott, internetbank eller kreditkort). Har Du betalningsanmärkningar eller vill göra en beställning till en adress som Du inte är folkbokförd på, så måste du välja en annan betalningsmetod.
Kredittiden är 14 dagar och kreditgränsen är 4.000:- vid fakturabetalning. Om en faktura ej betalas i tid, så kommer en påminnelse att skickas ut. Då tillkommer ränta om 2 % plus gällande referensränta på beloppet, samt påminnelseavgift (60 kr).

Klarna konto:

Vid betalning med Klarna konto görs en kreditprövning på angivet personnummer (observera att Du ej behöver ange personnummer om Du väljer att handla genom kreditkort, internetbank eller postförskott) som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Har Du betalningsanmärkningar eller vill göra en beställning till en adress som Du inte är folkbokförd på, så måste du välja en annan betalningsmetod.

Med Klarna konto tillkommer ingen avgift i kassan, men Klarna tar ut följande avgifter:
Uppläggningsavgift 0 kr, Aviavgift 29 kr, 1,65% månadsränta (19,9% på årsbasis). Fakturan skickas ut från Klarna i mitten av nästkommande månad efter ditt köp.

Internetbank:

Du betalar tryggt och enkelt direkt från din internetbank genom att logga in med din bankdosa eller kod. Vi har stöd för Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB. Betalningen hanteras säkert genom betalväxeln Paynova. Transaktionen dyker upp som Paynova på ditt kontoutdrag.

Postförskott:

Beställningen skickas mot postförskott och Du betalar på postkontoret eller vid Ditt utlämningsställe när Du hämtar Ditt paket.

5. Ångerrätt (Öppet köp)

Du har rätt att frånträda en beställning genom att lämna eller sända ett meddelande till Amorlina om detta inom 30 dagar från den dag varan mottagits. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande. Om den returnerade varan inte är i väsentligen oförändrat skick så har Amorlina rätt att ta ut en ersättning för varans värdeminskning. Trosor och strumpor, samt set som innehåller trosor eller strumpor kan inte returneras om plomberingen är bruten. Vid godkänd retur återbetalar vi Dig inom senast 14 dagar.

Vid retur står kunden för fraktkostnaden. Amorlina kommer ej att lösa ut paket mot postförskott. Vid outlöst order debiteras en avgift på 299:- Se vidare under punkt 14.

Ångrade produkter skickas till Aidex AB, Polygonvägen 89, 187 66 TÄBY efter att du meddelat oss att du kommer att returnera varan.

6. Reklamation

Skulle varan mot förmodan vara trasig när den anländer, så åtar sig Amorlina givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Kontakta oss snarast efter det att Du upptäckt felet. Beställare får inte åberopa att varan är felaktig, om denna inte lämnar Amorlina meddelande om felet inom skälig tid.

Amorlina ersätter endast produkter med fabrikationsfel. Produkter som gått sönder på grund av oaktsamhet från kundens sida kan vi tyvärr inte ersätta.

För att en reklamation ska bli godkänd måste varan återsändas i sin helhet.

Reklamerade produkter skickas till Aidex AB, Polygonvägen 89, 187 66 TÄBY

7. Leverans till utlandet

Är Du bosatt utanför Sverige och vill göra en beställning, så kontaktar Du vår kundtjänst (info@amorlina.se). Amorlina står inte för eventuella tullavgifter, som kan tänkas tillkomma. Som innehåll i paketet anges "underkläder" vid leverans till utlandet.

8. Falskbeställningar

Med en falskbeställning avses en beställning i någon annan persons namn, utan dennes uttryckliga medgivande. Denna typ av beställningar beivras och polisanmäles av Amorlina. Tänk på att ditt IP-nummer loggas vid alla beställningar.

9. Avsändare på Ditt paket

Som avsändare på din beställning står det Aidex AB.

10. Skydd av personuppgifter (PuL)

Alla uppgifter som Du lämnar i samband med en beställning hanteras enligt Personuppgiftslagen (PuL). På begäran har Du rätt att få samtliga uppgifter som sparats om Dig i vårt kundregister, ändrade eller raderade. Kontakta i så fall kundtjänst. Observera att Dina adressuppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna skicka Din beställning.

Inga personuppgifter (inte heller e-postadresser) lämnas ut till tredje part eller obehöriga. Undantag för detta är vid beställning mot faktura, då dina uppgifter skickas vidare till Klarna. Vi skickar ALDRIG ut någon reklam till Din brevlåda. Kundens integritet är vår hederssak.

11. Slutsåld vara

Alla produkter i webbutiken amorlina är lagervaror. Vi reserverar oss dock för felaktigheter i angiven lagernivå. Skulle det Du beställer mot förmodan inte finnas i lager, så kontaktar vår kundtjänst Dig via e-post. Du har då möjlighet att annullera eller ändra Din order.

12. Åldersgräns

Beställare hos Amorlina måste vara minst 18 år fyllda.

14. Avbeställning

Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Skicka ett e-mail och kolla! Känner Du att Du ångrar Dig efter det att vi har skickat Din order, så är det bättre att Du omgående går till ditt utlämningsställe och ber dem returnera paketet till oss. Då slipper Du kravet på 299 kr för ej utlöst paket.

15. Outlöst försändelse

Försändelse som går outlöst i retur till Amorlina innebär att beställaren debiteras 299 kr. En beställning ligger kvar på Ditt utlämningsställe i två veckor innan den går i retur till oss. Debiteringen sker för att täcka våra kostnader för frakt samt hantering av ordern.

Varukorg
Ändra Kassan
Shapewear